Wednesday, February 27, 2008

Dream

昨晚,我梦见我在水底
别问我为什么在哪里
这只是个梦
在梦里,什么也有可能发生的哟

看到一大群鱼儿向我游来
在差点撞到我的同时,
巧妙的从我身边游过

看见了很多奇怪的鱼我
看了看自己,
还好,我还没变成鱼,
至少双手没退化成鳍
脚也没变成尾巴

空气,从我的鼻子不停的冒出来
咕噜咕噜的,象是在跟我道别
突然,感觉快要窒息

现在我反倒希望我变成鱼了
或者,变成海龟什么的也行
只要活着就行了

我很努力的往水面上游去
跟空气一起,逃出这个可恶的地方
逃出后能做什么,我也不知道
大概会象 TOM HANKS 一样流落荒岛
还是什么的我只知道,我不属于这里

我不停地游,游了好久,好久
只觉得离水面还有好远
感觉空气越来越少了
我,会死吗?
我惊醒了
昨晚不停重复播放的歌曲, Beatles 的 《Norwegian Wood》仿佛又在耳畔响起

I once had a girl, or should I say, she once had me...
She showed me her room, isn't it good, norwegian wood?

She asked me to stay and she told me to sit anywhere,
So I looked around and I noticed there wasn't a chair.

I sat on a rug, biding my time, drinking her wine
We talked until two and then she said, "It's time for bed"

She told me she worked in the morning and started to laugh.
I told her I didn't and crawled off to sleep in the bath

And when I awoke, I was alone, this bird had flown
So I lit a fire, isn't it good, norwegian wood.

No comments: